Ridpasset

Red dressyr på banan idag, jag red inte så hårt utan jobbade honom först lite i alla gångarter, sen la jag fram en upphöjd bom och travade och galopperade över den. 
Först skrittade jag och Emilia fram, ganska länge som vanligt eftersom att vi pratar samtidigt och glömmer bort tiden, sen när jag kortade tyglarna var han först väldigt stretig och stel, men efter ganska kort tid så släppte han och blev riktigt fin. Sen så brukar det bli på samma sätt igen när man börjar trava, han stretar så mycket han kan och ignorerar mig totalt och bara springer på i sin egna lilla värld, men så var det inte idag. Han var helt med mig och tyckte att det var bekvämt att jobba på, han sökte stöd direkt. Han var fin hela passet igenom, det var vissa korta stunder som han sprang iväg, men resten av passet gick så bra så jag kan tänka bort det. 
Sen när jag skulle rida över den upphöjda bommen så kände jag hur han taggade till direkt när han kom mot den, det är så kul att han har blivit så pigg och glad! Han kämpade på jättebra tills vi var helt klara, han gav inte upp som han brukar göra när han tycker att det börjar bli jobbigt, utan han ville verkligen jobba idag. 
Jag är jättenöjd, synd att ingen filmade! Imorgon så tror jag att jag och Emilia skulle göra ungefär samma övning med upphöjda bommar, för det verkade som att Arhamiz tyckte att det var roligt!
 
Gammal bild, hoppas på lite nya bilder snart.

Kommentarer
Postat av: elin

bara att säga till så kommer jaaag :D

Svar: yesyes :D
Ellen Liljegren

2012-11-19 @ 23:55:26
URL: http://ringqvistelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0