Känslan av att aldrig vara bra nog

Jag antar att jag inte är den enda som har känslan av att aldrig vara bra nog? Som är rädd för vad alla ska tycka om en? Jag vet att jag inte är den enda som känner såhär, och jag vet hur jobbigt det är. Man går runt och försöker vara någon man inte är, bara för att folk dömmer så lätt nu för tiden, det kanske alltid har varit så, vad vet jag. Jag är inte alltid mig själv, det vet jag, men jag ljuger inte om vem jag är, det är inte det, utan jag är bara mer tillbakadragen än jag var tidigare. Med mina vänner kan jag släppa loss och vara mig själv, det är en så jäkla skönt känsla att veta att de inte bryr sig, hur störd jag än kan vara. 
Sen är det ju det där med att man inte trivs i sin egen kropp.. Man tycker att man är för tjock eller vad som helst. Jag har det så, jag tycker inte alls om min kropp, jag vet att jag inte är överviktig, men jag önskar att jag var annorlunda än jag är, men det kanske är såhär det är att vara tonåring? Man kan aldrig vara nöjd. Jag går och tänker på det hela tiden, för jag vill verkligen vara så bra som möjligt och duga. Som sagt, man är aldrig nöjd med sig själv.
Det här blev nog ett väldigt rörigt inlägg, men jag behövde skriva det.


Kommentarer
Postat av: Elin

Det är så att vara tonåring och att växa upp
men kan man ta lärdom av det och se det "vackra i bristena" eller hur jag nu ska uttrycka mig, så växer man som människa och blir starka som person

Låt inte motgångar och skit tynga ner dig, det är du för bra för!!!
Räta på ryggen och gå stark ur det ;) Du är en underbar person på alla sätt och vis, nu är det bara upp till dig att se igenom dimman du blåst upp framför dig!

Du är inte ensam här i världen, du har personer runt dig att luta dig mot när det blir för tungt. Använd dig av dom, jag lovar att dom inte låter dig falla

<3

Svar: :') <3
Ellen Liljegren

2012-10-16 @ 22:54:37
URL: http://misselineriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0