Dressyrpasset på banan

Han har nog aldrig varit så bråkig som han var i början av passet, när jag skulle galoppera på långsidorna så ökade jag ett bar gånger först, sen så fick han för sig att ta i allt han hade, haha, huvudet var högt upp och det gick så fort att jag fick tårar i ögonen. Så höll han på en liten stund, vilket jag kan förstå eftersom att han har fått busa sig igenom förra veckan. Efter en stund så blev han riktigt fin, en fin samlad galopp och han tog i i varje steg och gav verkligen allt han hade, jag kunde i te låta bli att le, för den känslan jag fick var otrolig!
Idag har emilia honom, blir väl en uteritt eller bus på banan som vanligt! Sen så ska jag rida dressyr imorgon igen, träna övergångar, hoppas att jag kan få någon att filma, det var synd att ingen gjorde det igår!
Ni får en gammal bild på en rätt så omusklad arhamiz, det är sån skillnad på honom nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0